فان بازار قیمت PS5 ونکات مهم برای خرید پلی استیشن 5 - فان بازار

قیمت پلی استیشن ۵ ؛از ابتدای عرضه تا امروز

پس از کش و قوس‌های فراوان و انتشار اخبار روزانه، بالاخره در یک رویداد بزرگ قیمت کنسول PS5 مشخص شد.  قیمت‌ها از این قرار بودند:نسخه دیجیتالی ۳۹۹ دلار و نسخه دیسک‌خور ۴۹۹ دلار. درنهایت هر دو مدل این کنسول در روز ۲۹ آبان با همین قیمت‌ها راهی بازار شدند. 
به این ترتیب قیمت پلی استیشن ۵ با توجه به مدل و باندل های مختلف آن متفاوت است. با این حال باید دید کدام کنسول در دراز مدت فروش بهتری خواهد داشت. نسخه دیجیتالی باریک‌تر از نسخه دیسک خور بوده و برای کسانی مناسب است که مطمئن باشند قرار نیست نسخه فیزیکی بازی‌ها را خریداری کنند. درواقع می‌توان گفت تنها تمایز بین این دو نوع کنسول، امکان استفاده از دیسک بلوری بازی‌ها است. 

عوامل موثر بر قیمت پلی استیشن ۵

عوامل متعددی بر میزان قیمت PS5 (پلی استیشن ۵) و خرید پلی استشن ۵ تاثیر گذاشته‌اند. اوایل عرضه پلی استیشن ۵ به بازار جهانی و ورود به ایران،  این کنسول بازی با مبلغی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان  در بازار عرضه می‌شد. 

به مرور با گذشت زمان از عرضه اولیه، قیمت‌ها کمی پایین‌تر آمدند و در حال حاضر که تعداد معقولی از کنسول بازی سری پنجم شرکت سونی به بازار ایران ورود پیدا کرده، با ثبات قیمتی بیشتری مواجه هستیم. 

به عبارتی در حال حاضر با توجه به ثبات قیمتی، خرید ps5 نسبت به قبل معقولانه‌تر و منطقی‌تر است. البته تأثیر نوسانات نرخ ارز، عدم وجود نظارت در بازار، عدم نمایندگی رسمی شرکت سونی در ایران در فروش و قیمت بالای کنسول بازی ps5 بی تاثیر نبوده است.  

شاید اگر به شما بگوییم حتی کرونا هم یکی از همین عوامل تاثیرگذار بر قیمت PS5 است باور نکنید، اما واقعا اینطور است! همه گیری کرونا تا جایی پبش رفت که حتی بسیاری از کمپانی های تولید کننده کالاهای دیجیتال تا مرز تعطیلی پیش رفتند و همین امر باعث کاهش تولید بسیاری از کالاهای

دیجیتال از جمله PS5 شد. شرکت سونی هم در همین برهه زمانی با مشکلی جدی در تولید انبوه پلی استیشن ۵ مواجه شد و این قضیه به نوعی بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت.

با بسته شدن مرزهای تجارت بین ایران و سایر کشورها واردات انواع کنسول بازی از جمله پلی استیشن و ایکس باکس هم بسیار محدود شد. این موضوع هم می‌تواند دلیل دیگری برای گران شدن کنسول بازی باشد. 

علاوه بر این‌ها یکی ارزهای دیجیتال و ماینرهای مخصوص استخراج آن‌ها از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت PS5 (پلی استیشن ۵) هستند. درواقع می‌توان گفت دلیل اصلی کاهش تولید پلی استیشن ۵ همین موضوع است. 

با گسترش بازار عرض دیجیتال شرکت‌های تولید کننده چیپست‌ها با حجم انبوهی از تقاضای تولید روبه رو شدند و به این دلیل کمپانی‌های تولید کننده مجبور به افزایش قیمت چیپست و کاهش تولید برای مصارفی مثل کنسول‌های بازی شدند. در نتیجه کاهش سهمیه تولید چیپست برای شرکت‌های تولید کننده وسایل دیجیتال باعث کاهش تولید کنسول‌های بازی و در نهایت افزایش قیمت PS5 شد!

قیمت پی اس 5

تاثیر ارز بر قیمت پلی استشن ۵

همانطور که می‌دانید یکی از بزرگ ترین مشکلات در کشور ما عدم ثبات اقتصادی و بالا رفتن قیمت دلار است. بنابراین قیمت  اجناس خارجی نیز با دلار خریداری می‌شوند با ورود به بازارهای داخلی کشور قطعا با افزایش نرخ دلار بالا می‌رود. 

قیمت کنسول‌های بازی از جمله قیمت PS5 (پلی استیشن ۵) و و ایکس باکس نیز با افزایش دلار افزایش پیدا می‌کند، اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که زمانی هم که قیمت دلار ریزش کرده بود، کاربران زیادی در سراسر کشور منتظر ریزش قیمت‌ کنسول‌های بازی بودند، اما این اتفاق نیفتاد و خواسته آن‌ها محقق نشد. 

پی اس 5

زمان مناسب برای خرید پلی استیشن ۵

اگر از علاقمندان به بازی‌های ویدیویی هستید و قصد خرید ps5 دارید، بد نیست بدانید که پس از کنسول بازی ps5 قرار بر این است که کنسول بازی سری نسل پنجم پرو و  اسلیم نیز به بازار عرضه شود و شاید بهتر باشد کمی دست نگه ‌دارید تا سری‌های جدید این نسل نیز وارد بازار شود.

درواقع می‌توان پیش بینی کرد که کمپانی سونی در سه سال آینده ورژن‌های دیگر این نسل را نیز ارائه دهد. بدین ترتیب گیمرهایی که نگران خرید PS5 هستند، بایستی به این نکته هم آگاه باشند که نسخه اسلیم نسل پنجم، به دلیل سایز و اندازه کوچک آن، از نسخه اصلی ارزان‌تر خواهد بود. 

علاوه بر آن نسخه پرو نیز به دلیل  قابلیت‌ها و آپشن‌های بیشتر، از نسخه اصلی گران‌تر و قیمت بالاتری خواهد داشت. البته ناگفته نماند که پورت حافظه SSD در کنسول های اولیه ps5 غیرفعال است که  کمپانی سونی ضمانت کرده است که در به روز رسانی  آتی نیز  قابلیت اجرای پورت حافظه را بر روی سیستم عامل فعال نماید. 

در نتیجه باتوجه به مطالبی که تا اینجا گفته شد، پیشنهاد می‌شود که گیمرها و کاربران برای خرید ps5 و همچنین سری‌های جدید این نسل اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید این اطلاعات را از طریق وبسایت نخل مارکت دریافت کرده و در نهایت با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 51 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 14 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.