فان بازار مشروح خدمات شهرداری تهران در اربعین ۱۴۰۲/ توجه به نوجوانان رویکرد اصلی ستاد اربعین - فان بازار

محمدامین توکلی‌زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و رئیس ستاد اربعین شهرداری در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری مردان آتش با بیان این‌که امسال ستاد اربعین حسینی برعهده معاونت فرهنگی و اجتماعی گذاشته شده و طبق تأکیدات شهردار تهران کمیته‌هایی تشکیل شد که مدیریت هر کمیته به عهده مناطق، سازمان‌ها و …گذاشته شود، گفت: از سال گذشته تلاش کردیم تمام مجموعه‌ها و قرارگاه‌های خودمان را حول محور مردم و فعالیت هیات‌ها متمرکز کنیم.

وی افزود: کار اصلی را مردم انجام می‌دهند و ما در اموری که مردم توانایی انجام آن را ندارند، همچون موضوع خدمات شهری و حمل و نقل پشتیبان آنها هستیم. از همین رو کمیته خدمات شهری در ستاد اربعین به معاون خدمات شهری شهرداری تهران سپرده شده است.

۲ میلیون زائر در مراسم جاماندگان اربعین شرکت می کنند

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران از پیش‌بینی‌های لازم برای پوشش مراسم جاماندگان اربعین نیز خبر داد اما متولی اطلاع رسانی و هماهنگی های سازمانی در این زمینه را  سازمان فرهنگی و هنری معرفی کرد و اظهار داشت: آن چیزی که مسلم است این است که حدود دومیلیون نفر در آیین جاماندگان اربعین شرکت می‌کنند و اتفاقات خوبی در خصوص مردان آتشمه ‌ریزی این مراسم صورت گرفته است.

شهرداری تهران مجوز هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان در مراسم اربعین را دارد

وی  گفت: در مراسم اربعین امسال بنا بر مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران مجوز هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان را خواهد داشت و قطعاً ما بر اساس مصوبه شورای شهر تهران عمل خواهیم کرد.

توکلی زاده یادآور شد: رویکرد ستاد اربعین امسال توجه به نوجوانان است، گفت: این رویکرد هم در شهرداری و هم در مجموعه‌های تاثیرگذار فرهنگی در کشور به عنوان رویکرد اصلی در نظر گرفته شده است.

بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم اربعین به نوجوانان همین زمان است. مردان آتشمه اعزام زوار تهرانی به کربلا از روز جمعه در میدان آزادی و در دل مردان آتشمه محرم شهر برگزار شده و نوجوانان به همراه خانواده‌های آنها بدرقه می‌شوند.

خدمات رسانی شهر کربلا با شهرداری تهران است

به گفته وی طبق توافق با کلانشهرها تقسیم بندی‌هایی برای حضور افراد در شهرهای کربلا، نجف، کوفه، سامرا و کاظمین و طریق الحسین انجام می‌شود که هر قسمت برعهده یک کلانشهر است. وظیفه اصلی خدمت رسانی در کربلا برعهده شهرداری تهران است.

موکب زنانه زینبیون امسال هم برپاست

توکلی زاده با یادآوری این نکته که موکب بانوان به نام زینبیون توسط شهرداری منطقه ۸ در عراق راه اندزی شد، گفت: ‌امسال هم این موکب وجود دارد. همچنین منطقه ۶ شهرداری با همکاری مسئولان کربلا حلقه یک نظافت و خدمات شهری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارد و در مسیر طریق الحسین نیز منطقه ۱۳ حضور دارد. در شهر سامرا هم منطقه ۹ و اداره کل امور بانوان خدمت رسانی می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 57 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 28 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.