فان بازار پیرترین ماهی قرمز جهان و سن عجیبش - فان بازار

اگر فکر میکنید که عمر ماهی قرمزها، در حدی است که تمام این سالها در عید نوروز و درمورد ماهی قرمز سفره هفت سین خود شاهد بوده اید، سخت در اشتباهید چرا که این موجودات کوچک شاید بتوان گفت، مظلوم هم میتوانند بیشتر از حد تصورات شما عمر کرده و صاحب رکورد گینسی باشند که جزئیاتش را در این بخش از سرگرمی فان بازار میخوانید.

میانگین طول عمر یک ماهی قرمز معمولی (Carassius auratus) 10 تا ۱۵ سال است، اما رکورد فعلی گینس برای مسن ترین ماهی قرمز تاریخ توسط یک ماهی قرمز نر به نام تیش به ثبت رسیده است که به طور قابل توجهی، عمرش به سن ۴۳ سالگی رسیده است. تیش، پیرترین ماهی قرمز جهان و تاریخ، تا سن ۴۳ سالگی زندگی کرد و نامش را به عنوان یک رکورددار شاید همیشگی در کتاب گینش به ثبت رساند. در واقع طبق اطلاعات مستند ثبت شده، پیرترین ماهی قرمزی که تا به‌حال مشاهده شده است، از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۰۵، یعنی ۴۳ سال زنده ماند.

او زندگی خود را در آکواریوم ساده مخصوص نگهداری ماهی قرمز و در انگلستان، تحت مراقبت هیلدا هند و پسرش پیتر گذراند. پیتر در سال ۱۹۵۶، زمانی که تنها ۷ سال داشت، تیش را به عنوان جایزه در یک غرفه جوایز تک پنی در نمایشگاه برد و سالها از آن مراقبت کرد و پس از رسیدن به سن جوانی و ترک خانواده، مادرش به مراقبت از ماهی قرمز پیر ادامه داد.

ماهی قرمز

آن زمان هیچ کس واقعاً انتظار نداشت که تیش به ۴۰ سالگی برسد، با توجه به اینکه اکثر ماهی های قرمز به سختی از یک دهه می گذرند، اما به نوعی او این کار را انجام داد و حالا حتی ۲۴ سال پس از مرگش، همچنان رکورد مسن ترین ماهی قرمز تا به حال را در اختیار دارد.

هیلدا هند در سال ۱۹۹۸، زمانی که تیش رسما به عنوان پیرترین ماهی قرمز جهان شناخته شد، به دیلی اکسپرس گفت:او یک رژیم غذایی سالم داشته و همیشه از یک مکان آرام برای زندگی لذت می برد. او هم مثل ما یک موجود مسن است و باید کارها را آهسته تر انجام دهد.

صاحب این ماهی قرمز عجیب در صحبت با خبرنگاران در سال ۱۹۹۸ گفته بود که رنگ تیش در سال‌های پایانی زندگی‌اش از قرمز طلایی به نقره‌ای تغییر کرده بود، درست مانند موهای انسان‌ها و پستانداران دیگر که وقتی پیر می‌شوند سفید می‌شوند.

تیش در ۶ آگوست ۱۹۹۹ درگذشت، اما همچنان سالهاست که نام او به عنوان پیرترین ماهی قرمز ثبت شده در تاریخ است.

* تصاویر تزیینی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 45 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.